kedua

seksa apabila menjadi orang ke dua.
saya yang bodoh? :)
sedih bila segala hal, kita tetap menjadi yang kedua.
sebab yang pertama di hati bukan nama kita yang tertulis.
saya dah pilih jalan ini. saya kena teruskan. teruskan sampai habis.
macam membakar lilin. walaupun dia keluarkan cahaya. senangkan orang.
tetapi akhirnya ia memakan diri.
saya tak mahu berundur. saya masih lagi berdiri ditempat yang sama.
walaupun berjuta tenaga yang menolak. walaupun terganjak. saya tetap kembali
bendiri di tempat asal.
walaupun menangis, saya tetap kena senyum. ini yang saya pilih.
saya dah tak boleh pandang ke belakang lagi. setiap apa yang saya buat sekarang, penentu apa yang saya akan peroleh pada masa depan.

-syirah-

No comments:

This Blog is Protected. Copyright 2012 © Design By Miss Syirah