10.21pm

lagi sekali aku melihat akaunnya. mungkin aku terlalu pandai didalam bab berkaitan internet? sehinggakan aku begitu cenderung untuk menjadi penyiasat? i am 007. setiap kali aku ke akaun itu, setiap kali itu aku akan terlihatkan gambar itu. aku termampan. bahagia didalam fikiranku? senyuman bahagia? aku hanya tersenyum. bagaimana katanya itu adalah satu paksaan? sedangkan yang terzahir adalah bahagia? setiap kali aku terlihatkan gambar itu, mata ini sendirinya menangis. whats?! menangis lagi syaerah? Amagad! Menangis syaerah? lama-lama kau boleh jadi "Minah Selamat". alahai minahhhh.  dipersilakan gelak kalau ingin tergelak. kadang-kadang aku pun risau. alahai mata. kalau aku kerja nanti. tiba-tiba air mata ni mengalir? ade jadi penyebab menjadi bahan gosip di office. minah-minah kepoche mula lah bertanya itu. bertanya ini. tersebarlah rumors yang tak sepatutnya. menjadi viral. lagaknya macam artis pulak.
sungguh sebenarnya aku sudah terlihat gambar itu pada tahun lepas. sewaktu aku final. tetapi aku hanya menidakkan. gambar yang tak jelas melalui HP. aku terus close. tak sanggup nak tengok. aku akan down bila final menjelang. aku menidakkan kebenaran. ya. Allah memakbulkan permintaan ku. aku ingin lupakan apa yang aku nampak. ye aku hilang ingatan tentang gambar tersebut. sehinggakan aku terlupa, lelaki yang aku cintai sekarang sudah pun menjadi hak milik yang lain. sehingga pada satu saat aku ternampak kembali gambar itu. aku tersentak. masakan tidak. pada petang itu, aku sudah merancang untuk ke kl untuk berjumpannya. ingin aku kotakan janji aku. janji yang dulu aku ungkapkan yang telah luput dari ingatanya. hanya aku yang masih mengingati. baju sudah tersedia. tetapi bila mana, malam itu aku terlihatkan gambar itu. rasa yang aku simpan selama ini, berderai seperti kaca. dan kaca itu perlahan-lahan melukakan hati, sehingga dalam yang tidak terjangkau. oh shit! sekarang mata mengeluarkan lagi air2 yang tidak sepatutnya dibazirkan! mencuci bebola mata aku berulang-ulang kali. sakit tahu! masih segar lagi dalam ingatan aku. malam itu jugak, aku keluar. ke mana lagi? MBMB lah kan. dengan baju macam maid. hilang segala rasa malu. +jatuh saham aku.+ masakan tidak. dalam kereta menangis macam nak rak. haihhh... nampak tak kecewa kat situ? :P malas aku nak ingat. cerita-cerita aku itu, tak termasuk lagi aku drive mcm orang gila. kalah si schumacer tu. hahaha... sampai berulang kali nak accident. can u imagine?! tak termasuk aku pergi muar, segala jenis kenderaan tak nampak aku. sampai semua nak melanggar aku. Hello. aku punya la besar gedabak macam lori nie kau tak nampak? sampai mcm tu sekali! :) jodoh aku itu ada. cuma aku yang menolak. memilih? oh please la. im not that kind of girl la. if im tooooo choosy. baik aku terima yang kaya bin raya, to be my future husband. but im still waiting him.. im still not sure, till when i will be here. mungkin sehingga aku ditinggalkan untuk kali yang ke3? mungkin? eh! panjang berjela-jela aku menghuppdate. tiba-tiba banyak yang ingin aku tuliskan. mungkin ini akan menjadi kenangan apabila aku tiada lagi nanti? who knows? ^_^ oh yes! before i forget! Selamat Hari Lahir Syaerah. yang ke 24! Selamat Hari Lahir! :)

-syirah-

No comments:

This Blog is Protected. Copyright 2012 © Design By Miss Syirah