hari ke 5 internship di pusat servis proton autocity

assalamualaikum.
pejam celik, pejam celik. dah lima hari saya menjalani latihan internship disini.
mula-mula masuk agak takut jugak. yela.. saya sorang je pelajar intern di sini. awal gila saya datang. konon nak jadi "pekerja berdedikasi" la. hahaha!! last2. semua datang around 8.15 am. setengah jam tunggu di pintu. pekerja-pekerja semua baik-baik. alhamdulillah. but you know what. saya memang tak sangka, classmate saya pun intern kat sini. terkejut badak masa tu. rupanya dia interview di panorama. tapi saya terus di pusat servis proton. terkejut memang terkejut. tapi sekurang-kurangnya saya ada la kawan. kawan yang saya kenal. hari pertama jumpa big boss. huih. dia dok tanya pasal debtor la. creditor la. saya pulak ingat benda-benda tu. dah lam tinggal masa diploma. oleh sebab lecturer tak da bagi skop apa untuk saya buat kat sini. secara jelasnya, saya ditempatkan dimana-mana. saya jadi admin okieh. OMG. sangat tersasar daripada apa yang saya belajar. saya kena buat surat rasmi. kena filing pelanggan punya informasi. (invoice.) betapa susahnya pada hari pertama. tapi sekarang dah hari ke 5. alhamdulillah. semuanya berjalan lancar. harap sangat tiada masalah akan timbul sepanjang saya intership disini. kalau tak. memang down! kuikuikui....
sekarang waktu lunch! makan dulu. tata~~ :)

No comments:

This Blog is Protected. Copyright 2012 © Design By Miss Syirah